Prie Lietuvos pašto skyrių per karantiną eilės Kaune driekiasi net lauke. Žmonės piktinasi, kad norint sumokėti mokesčius, gauti pensiją, pašalpą ar atsiimti siuntą tenka sugaišti kone pusę dienos. Ką siūlo pašto atstovai?

Pašto paslaugomis besinaudojantys kauniečiai žino, kad pastaruoju metu reikia apsišarvuoti begaline kantrybe. Prie kai kurių pašto skyrių, ypač miegamuosiuose rajonuose, nutįsta tokios eilės, kad žmonės dažnai priversti laukti net po kelias valandas. Pašto atstovų teigimu, didžiausios eilės susidaro tomis dienomis, kai mokamos pensijos ir kitos socialinės išmokos. Kitu metu žmonių srautai galėtų sumažėti, jeigu įvairias įmokas daugiau kauniečių mokėtų internetu.

Važiavo skirtingu metu Nuo pat kovo vidurio, kai Lietuvoje buvo paskelbtas karantinas, dažną dieną prie Kaune dirbančių pašto skyrių galima matyti susirangiusias eiles, kuriose lūkuriuoja keliolika ar net keliasdešimt žmonių. Žmonės dėl to atvirai piktinasi ir stovėdami prie pašto, ir socialiniuose tinkluose. Ypač nepasitenkinimą reiškia dirbantys žmonės, kuriems reikia iš pašto skyrių atsiimti gautas siuntas. „Noriu paklausti, kaip atsiimti siuntą, jeigu esu dirbanti, o prie pašto reikia pusę dienos laukti eilėje? Jau kelis kartus bandžiau važiuoti skirtingu dienos metu, tačiau visada būna eilės“, – klausė Vilijampolėje prie pašto skyriaus sutikta kaunietė Nijolė Matukienė.

Šalo lūkuriuodami lauke Eilėmis ypač piktinosi prie Saulėtekio pašto skyriaus lūkuriuojantys žmonės. Jie sakė, kad norint sumokėti mokesčius ar atsiimti siuntas neretai reikia laukti po 3 ar daugiau valandų. „Pašto darbas sutrumpėjo, dėl saugumo nustatytos naujos taisyklės, todėl eilės prie skyriaus tiesiog kosminės.

Net nestoju, nes ir prieš darbą, ir po jo jau kelintą dieną būna minia žmonių. Ypač daug senjorų. Pasakiau sau, kad daugiau per paštą siuntų nesisiųsiu, nes nėra galimybės jų paimti“, – tvirtino kaunietis Ignas Murauskas.

Kauniečiai nepatenkinti buvo ir dėl to, kad prie pašto lauke laukti šalta. Tai ypač pasijuto šią vėsią savaitę. „Sunku suvokti, kas nustatė tokias taisykles, kad į patalpas gali užeiti tik tiek žmonių, kiek dirba langelių. Juk vienam žmogui reikia garantuoti 10 kvadratinių metrų, o vietos beveik visuose skyriuose yra gerokai daugiau. Be to, kas kelias valandas paštas vėdinamas. Eilės dėl to ilgėja ir lauke žmonės priversti šalti dar labiau“, – kalbėjo prie Saulėtekio pašto skyriaus laukiantys žmonės. Patalpas periodiškai vėdina Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė sutiko, jog eilės prie pašto skyrių nusidriekė pirmiausia dėl to, kad į patalpas įleidžiama tik tiek klientų, kiek dirba juos aptarnaujančių specialistų.

„Pašto skyriuose, priklausomai nuo jų dydžio, dirba nuo 2 iki 8 langelių. Tiek žmonių aptarnaujama vienu metu. Kitiems klientams tenka laukti lauke, tačiau tai daroma dėl visų saugumo. Savaime suprantama, kad dėl tos pačios priežasties pašto patalpos periodiškai vėdinamos, paviršiai valomi dezinfekciniais skysčiais“, – sakė V.Budrienė. Dar viena priežastis, dėl ko žmonėms tenka laukti eilėse, – kad per karantiną dalis vietų (daugiausia tai didieji prekybos centrai) nepriima arba bent kurį laiką nepriėmė įmokų už komunalines ir kitas paslaugas, todėl žmonės mokėti mokesčių patraukė į paštą. Tai išaugino klientų srautus. Ragina mokėti internetu Didžiausios eilės susidaro tomis dienomis, kai išmokamos socialinės išmokomis. Įprastai tai būna nuo kiekvieno mėnesio 10 dienos.

Pašto atstovės teigimu, siuntų atsiimti atėjusiems žmonėms prie daugelio pašto skyrių ilgai laukti nereikia. Mat darbuotojai dažnai išeina į lauką ir pasiteirauja, ar yra laukiančių atsiimti siuntinius. Jie aptarnaujami be eilės. „Atsižvelgdami į Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas švelninsime apribojimus. Tai sutrumpins eiles. Tačiau prie srauto mažėjimo galėtų prisidėti ir gyventojai. Ypač senjorai, kurių prie pašto skyrių stovi daugiausia. Nuolat raginame, kad vyresni žmonės paprašytų už juos įmokas sumokėti vaikus, giminaičius, jaunesnius kaimynus. Be to, artimųjų galima paprašyti išmokyti naudotis internetu ir sąskaitas saugiai sumokėti elektroninėse sistemose, neišeinant iš namų. Jeigu bent dalis senjorų išmoktų naudotis šiuolaikinėmis technologijomis, eilės automatiškai sutrumpėtų“, – sakė V.Budrienė.

Šaltinis „Laikinoji sostinė“ / lrytas.lt