Nuo šiol verslo subjektų kroviniai iš Kinijos geležinkelio transportu Lietuvą pasieks greičiau – antradienį į Vilnių atvyko pirmasis reguliaraus reiso traukinys, krovinius tiesiogiai iš Kinijos Xi‘an stoties atgabenęs per 11 dienų. Konsoliduotų krovinių tiesioginio gabenimo naujovę pristatančios logistikos bendrovės „ACE Logistics“ teigimu, šis būdas yra greičiausias, norint gauti krovinius iš Kinijos geležinkeliu.

„ACE Logistics“ Jūrų ir geležinkelio transporto padalinio vadovas Tomas Jankauskas sako, kad šiuos gabenimus planuojama vykdyti reguliariai, du kartus per savaitę. Birželio 19 d. iš Kinijos išvykusiu traukiniu „ACE Logistics“ atgabeno keletą dalinių krovinių konteinerių. Įvertinus dabartinę situaciją, kai visi iš Kinijos išvykstantys traukiniai šiuo metu vėluoja, toks tiesioginio traukinio tranzito laikas tikrai džiugina. Artimiausioje ateityje šio traukinio planuojamas atvykimo laikas 8-9 dienos.

„Iš Kinijos krovinius geležinkeliu gabenti pradėjome prieš septynerius metus, bet anksčiau jie vykdavo per Lenkiją, o konteinerius su kroviniais Varšuvoje arba Lietuvos pasienyje perkraudavome į automobilines transporto priemones ir gabendavome į paskirstymo terminalą Vilniuje. Šis traukinys eliminuoja perkrovimo etapą, todėl taupo ir laiką, ir lėšas. Be to, Xi‘an šiuo metu Kinijoje yra stotis numeris vienas, siūlanti bene plačiausias galimybes, palankias kainas, optimalų greitį ir maršrutą, tad sutaupo ir gabentojai, ir krovinius užsakantys verslo subjektai“, – tvirtina T. Jankauskas.

Jo teigimu, geležinkelių transporto panaudojimas kroviniams vežti iš Kinijos į Europą gali būti perspektyvus ir Lietuvai, kuri turi geras galimybes tapti tiekimo grandinės tarp Kinijos ir Europos dalimi. Vienas iš svarbiausių rodiklių, leidžiančių geležinkelių transportui konkuruoti su jūriniais krovinių vežimais iš Kinijos į Europą, yra transportavimo laikas. Krovinių vežimams jūra laikas nebetenkina krovinių siuntėjų, todėl ieškoma alternatyvų vežti geležinkelių transportu.

„Su perkrovimu Lenkijoje įprastai kroviniai Vilnių pasiekdavo per dvi savaites, o tiesioginis traukinys šį laiką dar sutrumpina. Krovinių pervežimas geležinkeliais leidžia vežti krovinius dideliais atstumais, puikiai tinka pervežti didelius ir sunkius krovinius, tuo pačiu pervežimo paslaugą, ypač lyginant su pastaruoju metu išaugusiomis oro transporto kainomis, tai iš tiesų yra optimalus pasirinkimas“, – sako T. Jankauskas.

„ACE Logistics“ yra bene vienintelė įmonė Pabaltyje, siūlanti konsoliduotų (dalinių) krovinių tiesioginį „stotis-stotis“ gabenimą geležinkeliu iš Kinijos. Bendrovė krovinių vežimą geležinkeliais iš Kinijos pradėjo vykdyti 2013 metais, konsoliduotų krovinių gabenimo paslaugą įmonė teikia nuo 2014 metų.

Kroviniai gabenami taip vadinamuoju „naujuoju šilko keliu“, geležinkeliu jungiančiu Kiniją su Europa. Pilnų ir dalinių krovinių eksportą iš Kinijos įmonė vykdo per aštuonias pagrindines traukinių stotis: Wuhan, Chengdu, Suzhou, Zhengzhou, Changsha, Xiamen, Xiʼan, Hefei.

Estijos logistikos ir transportavimo įmonių grupės „ACE Logistics Group“ Lietuvos padalinio „ACE Logistics“ apyvarta 2019 metais, palyginti su 2018-aisiais, didėjo 3 proc. iki 12,2 mln. eurų. Sparčiausiai auga įmonės gabenamų krovinių kiekis geležinkelių transportu.

2019 m. įmonės apyvarta siekė 12,2 mln. eurų, pelnas prieš mokesčius – 598 tūkst. eurų.

Šaltinis ELTA