Seimo Švietimo ir mokslo komitetas šios dienos posėdyje svarstė Švietimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIIIP-5358), kuriuo siūloma praplėsti formalųjį švietimą papildančio ugdymo (toliau – FŠPU) teikėjų ratą, kad tokį ugdymą galėtų vykdyti ne tik muzikos, dailės, kitos menų ir sporto mokyklos, bet ir kiti švietimo teikėjai.

Komitetas keliuose posėdžiuose svarstė šį klausimą, buvo surengti klausymai, gauta daug pastabų ir pasiūlymų. Įvertinus menų mokyklų iškeltus finansavimo, FŠPU programų kokybės užtikrinimo klausimus, nedidele balsų persvara buvo pritarta siūlymui išplėsti FŠPU teikėjų ratą tik iš dalies, leidžiant FŠPU programas vykdyti Lietuvos aukštosioms mokykloms, taip pat kitoms švietimo įstaigoms, kurios vykdo veiklą pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamą gamtamokslio, technologinio, inžinerinio, matematinio ugdymo atviros prieigos centro veiklos aprašą (t. y., STEAM centrams). Lietuvoje įsibėgėjo STEAM centrų kūrimo procesas, kurie, įgyvendindami FŠPU programas matematikos, gamtos mokslų, inžinerijos srityse, galėtų labai prisidėti prie mokinių pasiekimų šiose srityse gerinimo. Dalis Komiteto narių pasisakė už dar platesnį FŠPU teikėjų ratą, tačiau buvo nutarta kol kas apsiriboti tik tokiu praplėtimu ir šį klausimą toliau diskutuoti su švietimo bendruomene.

Pabrėžiama, kad XVIII Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane numatyta, kad bus atnaujinta Neformalaus vaikų švietimo (NVŠ) koncepcija, kurioje būtų numatyta didesnė NVŠ ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo (FŠPU) programų įvairovė, kokybės užtikrinimo sistemų ir kompetencijų ugdymo plėtra. Švietimo bendruomenėje vyrauja nuomonė, kad FŠPU programas būtina plėsti, neapsiriboti vien tik muzika, daile, kitais menais ir sportu. Taip pat būtina užtikrinti aukštus FŠPU programų kokybės kriterijus, aiškiai jas atskirti nuo kitų neformalaus vaikų švietimo programų. Ministro tvirtinamuose FŠPU programų kriterijuose turi būti numatyta, kad tokios programos turi būti ilgametės (bent 3–4 metų), jas turi vykdyti tik atitinkamas kompetencijas turintys pedagogai, jos turi susidaryti iš kelių struktūrinių dalių ir pan. Taip bus aiškiai atskiriama, kokios programos yra FŠPU programos, o kokios (t. y., neatitinkančios šių kriterijų) – neformalaus vaikų švietimo programos, t. y. vadinamieji būreliai. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, įgyvendindama Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planą, tokį ministro įsakymą jau planuoja rengti.

Šaltinis LRS / BNS